7.5. Joukkueen hankinnat ja kausimaksun periminen

Seuran nimiin voi varuste- ym. hankintoja tehdä vain etukäteen tehdyllä hallituksen päätöksellä. Mikäli joukkueen toimihenkilöt tilaavat tavaraa joukkueen/seuran laskuun, he vastaavat siitä henkilökohtaisesti.

Joukkue päättää maalivahtikierron aikaisten maalivahtivarusteiden hankinnasta joukkueelle. Maalivahtikierron päätyttyä maalivahdit vastaavat omista varustehankinnoistaan samoin kuin muut pelaajat.

Joukkue ei saa hankkia mitään seuran logoilla varustettuja tuotteita ilman hallituksen lupaa.

Seuran maksuvalvonta on ulkoistettu Visma Financial Solutions Oy:lle, eli kaikki seuran myClubissa tekemät laskut kiertävät Visman maksuvalvonnan kautta ja maksetaan Vismalle.

Mikäli kausimaksua tai sen maksueriä ei makseta ajallaan, Visma lähettää erääntyneestä laskusta maksumuistutuksen 14 päivää eräpäivän jälkeen ja lisää laskulle 5 € muistutuskuluja. Laskun eräpäivän mentyä joukkueen rahastonhoitaja ei voi enää tehdä laskun eräpäivään muutoksia eikä laskua voida sulkea/poistaa, vaan se pitää hyvittää ja ilmoittaa toimistolle, jotta asia tulee myös Visman tietoon jos laskussa on virheitä. Jos kausimaksussa on virhe, vastaanottajan tulee välittömästi laskun saatuaan ottaa yhteyttä laskun lähettäneeseen tahoon, eli joukkueen rahastonhoitajaan.

Jos laskua ei makseta muistutuksesta huolimatta, 17 päivää muistutuksesta Visma lähettää maksuvaatimuksen. Jos laskua ei vieläkään suoriteta, Visma lähettää seuralle kyselyn edetäänkö laskun kanssa perintään. Tällöin viimeistään joukkueenjohtajan/rahastonhoitajan tulee ottaa laskun vastaanottajaan yhteyttä ja selvittää miksi laskua ei ole hoidettu. Kun kahden kuukauden kausimaksut/niitä vastaava summa on erääntynyt, joukkueenjohtajan tulee sulkea pelaaja välittömästi pois joukkueen tapahtumista, kunnes erääntyneet laskut on maksettu tai maksusuunnitelma niiden suorittamisesta todistetusti Visman kanssa sovittu.

Laskun saajan on itse sovittava maksusuunnitelma Visman kanssa ja vahvistettava joukkueenjohtajalle/rahastonhoitajalle suunnitelmassa pysyminen, jotta pelaaja voidaan päästää takaisin joukkueen toimintaan. Jos tällaista sopimusta ei tehdä eikä laskun saaja reagoi pelaajan sulkemiseen harjoituksista/peleistä, Vismalle annetaan lupa perintätoimien jatkamiseen.

Kausimaksut ovat joukkueen toimintaan tarkoitettuja suorituksia, ja jos kauden päättyessä kausimaksuja ei ole saatu perittyä kaikilta, vastaa muut joukkueen pelaajat omalta osaltaan joukkueen talouden tasaamisesta.

Mikäli kausimaksua tai sen eriä ei ole suoritettu täysimääräisesti kunkin pelikauden/sopimuskauden päättyessä on GrIFK:lla oikeus kieltäytyä pelaajan vapauttamisesta toiseen seuraan ennen kuin velvoitteet on täysimääräisesti hoidettu.

Jos pelaaja on poissa joukkueen toiminnasta sairaus – tai loukkaantumistilanteiden vuoksi, tulee joukkueen noudattaa seuraavaa toimintamallia pelaajan kohdalla:

Loukkaantumis-/ sairastumisajankohdan jälkeen 1 kk  – normaali kuukausimaksu (vastaava päivämäärä kuin loukkaantumiskuukautena, esim. 20.2. – 20.3.)

Tämän jälkeen pelaaja on vapautettu kausimaksusta, päiviltä kun on kokonaan poissa joukkueen toiminnasta.

Päiväkohtaisen kausimaksun osa muodostetaan jakamalla päätetty kuukausimaksu 30:llä.

Kausimaksua aletaan periä taas, kun pelaaja palaa joukkueen toimintaan.

Jos pelaaja on ilmoittautunut mukaan joukkueen turnaukseen tai siihen rinnastettavaan tapahtumaan, jossa on erillinen maksu, tulee hänen sairaustapauksissakin maksaa osallistumisestaan, jos pelaajaa ei saada korvattua toisella.

-päivitetty 23.1.2024, GrIFK Ishockey hallitus